Friday, July 31, 2009

Ape Yg Penting..? Kerjaaasama..!!! ( Episode 2 )


Dh smpai umah ingat nk tdo ja... tp men gme jap... Men pnya men xsdar dh kol 12 tgh mlam...

Pastu...
ada org ktuk pntu umah..ingat member bru blik..bka pntu ada kotak.. Yik..? sapa pnya ni..
So...
kuar umah.tgk2,org dr Syabas dtg agihkan air mnum bg stiap pntu umah... brat gla kotak 2 bla gua try angkat...hehehe..
Tp...
yg bestnya,..depa rmai2 angkat dn agihkan kotak 2..geng ni amik tingkat 4 , ni tngkat 3, yg tu tngkat 2... pergh..pnat 2 beb..! tp dpa angkat sama2..punggah dri dlam lori...smbil keja smbil sembang. so...xlah bosan sgt...lalalla...
Ada yg ulang alik nek trun nk agihkan air... Kewl...
GUa plak lpak sorng2 kt koridor tgk org angkat air...
Then...
Tingat...Lect gua pnah cte...dlu taun 80@90-an, pnah jd krisis air..dkt sebulan jgk... wktu 2 bliau duk kt flat jgk mcm gua skrg... Dh xda air nk mnum.mencuci sume mmg sush ktanya...
Tp...

ada hikmahnya... bla lori air dtg,sume trun..! muka yg slama ni xpnah tgk pn ada.rupanya jiran sebelah ja...Hahaha.. Kwan lam pn tggal kt ctu jgk, tp msing2 xtau..keje je manjang..busy..
kDG2...
mgkin kta trlalu tkut unt kuar dr zon slesa...xnk bercmpur dg org disekeliling..( Mcm Gua jgk..Heheh..)
Krisis bt kta lbih rapat,bersatu dan mesra... mcm masakan tnpa gram...gram mmg msin,tp tnpanya, masakan xscukup rasa...
Thats How Life Is....




Nk angkut yg cenggini...semestinya chap teko xdpat la jepp...!!!





So....angkat la yg cmni ja... Tu pn jgan...ada jgk urat yg hmpir trputus...huhu... Syabas kepada Syabas..!!

No comments: